Isnin, Ogos 24, 2009

Ramadhan al-Mubarak....

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum warahmatullah...
segala puji bagi Allah selawat dan salam kepada Nabi junjungan Nabi Muhammad s.a.w



3 Ramadhan...
terharu...
gembira....
bersyukur....
TERIMA KASIH YA ALLAH!!!...
kerana Engkau masih memanjangkan umurku..
memberikan kesempatan kpd ku
bertemu dgn Ramadhan kali ini..
menjalani ibadah di sisi keluarga tercinta...
Ya Allah..
Kau ampunkanlah dosa2 ku...
dosa kedua ibu bapaku...
dosa ahli keluargaku...
dosa guru2ku...
dosa sahabt2ku..
dan dosa seluruh umat islam...

Ya ALLAH...
sempena bulan y mulia ini..berikanlah kekuatan..
kesabaran..dan kekuatan iman
kepada saudara2 kami di palestin
y sedang ditindas dgn zalim..
bantulah mereka..
hapuskanlah mereka y zalim
dgn seksaan y pedih..

YA ALLAH..
aku bermohon..
terimalah ibadahku ikhlas keranaMu..
istiqamahkanlah hatiku..
jadikan Ramadhan kali ini paling bermakna utk ku
ssghnya Engkau lbh mengerti apa y ada dlm hatiku wktu ini
jadi,Engkau ubatilah kesedihan ku dgn petunjuk Mu

YA ALLAH
lapangkanlah hatiku..
kuatkanlah hatiku dalam menghadapi ujian dariMu ya Allah..
tunjukilah diriku dgn hidayahMu..
berikanlah aku kesabaran dalam menghadapi ujian ini..
ampunilah segala kelalaianku..
ampunkanlah hatiku y selalu melupai Mu ..
sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik sandaran..
ku serahkan segala masalahku pdMu stlh aku berusaha ya Allah..
aku lemah..
aku lalai..
ampunilah Ya Allah.

YA ALLAH..
kabulkanlah permintaan hambaMu y hina ini..
amin ya rabbal 'alamin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan