Sabtu, Januari 09, 2010

cuti....cuti....cuti..

bismillahirrahmanirrahim..
assalamualaikum...


Alhamdulillah hujung minggu ni meriah sikit sebab kak lina n abg pian balik! ^_^..Jadi secara tak langsung kak yana pun turunla..hehe..barula nampak penuh sikit rumah tua ni..huhue~
Hujung minggu ni la paling penat..ceyh poyonye...ramai yang membina masjid hujung minggu ni.Jadi orang dah jemput kita WAJIB la hadir kecuali kalau ada hal-hal yang mustahak.


Semalam ayah daftar sekolah memandu..yahuuu!!...ALHAMDULILLAH.. : )
Mula-mula tu ayah suruh amik kereta je tapi last2 ayah suruh ambil kereta ngan motor sekali..keh2..seronok! At least terisi la cuti-cuti ni takdela mengumpulkan lemak je macam anis tu..oppss..haha. Sesape yang lalu secara sengaja stau tidak sengaja sila2lah doakan kesejahteraan si penulis ni.. ~_^


herm...hujung bulan ni cadang nak turun sekolah dengan rabi,rai,faiza dll..hah..sape nak ikut??..xd pun y angkat tangan tiqa..huhue~
Dekat sini juga nak cakap TERIMA KASIH kat AWAK sebab sudi mendengar pendapat yang entah apa2 tu. Tapi at least manja tu bole la kan2..hehhe..saya cakap lagi sekali saya tak ada pengalaman langsung tau..herm..

Rasa mengarut sangat post ni..ish2..hari ni dapat kata2 hikmah dari sahabat di Darul Quran..alangkah bahagianya kalau dapat bersama anti di sana..herm..


"Jalan2 menuju ke syurga bukan dihampiri dengan permaidani merah tetapi penuh dengan duri-duri yang tajam lagi menyucuk. Ingatlah janji ALLAH 'sesungguhnya ALLAH membeli dari orang2 mukmin baik diri mahupun harta mereka dengan syurga"



Alhamdulillah..terima kasih ya ukhti dan sahabat2 lain yang tak lupa mengingatkan ana.Kata-kata yang menguatkan hati ni untuk terus kuat dalam jalan dakwahNya. Memang tepat waktunya, cuti ni memang penuh dengan ujian dan dugaan. Padahal tahu syaitan memang tugasnya menyesatkan umat manusia sehingga hari akhirat. Dan golongan yang dilaknat ini memang sangat amanah dengan tugasnya itu.

Wallahualam..
^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan