Ahad, Mac 07, 2010

Hayya nad'u lilmuslimin..

Bismillahirrahmanirrahim..




Rasulullah bersabda " sesama muslim itu bersaudara. Oleh itu, jangan menganiaya dan jangan mendiamkan. Siapa saja yang memperhatikan kepentingan saudaranya maka Allah akan memperhatikannya.Siapa saja yang melapangkan satu kesulitan saudaranya,Allah akan melapangkan satu daripada kesulitan pada hari Kiamat.Siapa saja yang menutup kecelakaan seorang muslim Allah akan menutupi kecelakaannya pada hari Kiamat" (HR Bukhari dan Muslim)










Zaman sekarang sikap self-centred, selfish,mementingkan diri dan seumpama dengannya merebak dalam masyarakat. Berdasarkan kata-kata Baginda di atas kita diajar supaya menjaga tepi kain saudara kita.Tapi 'tepi kain' dari sudut positif bukan negatif.











Satu isu yang semakin disisihkan oleh kita ialah kisah saudara kita di Palestin.Kalau kat sekolah dulu ada juga kawan2 yang bagitahu tentang barangan boikot yahudi.Tapi fitrah manusia ada yang terus boikot dan ada juga yang beri 1001 alasan untuk taknak boikot.Hmm,bila difikir dalam-dalam agenda zionis ni berjaya mengalahkan kita senyap2.Kita memang menentang.mengutuk,mencaci tindakan syaitan diaorang tapi dalam masa yang sama kita adalah penyumbang kepada senjata api untuk menyerang sedara kita.Dengan kata mudah kita adalah pembunuh! Nauzubillah..


Dalam sejarah juga mencatatkan betapa munafiknya Yahudi ni.Satu kaum iaitu kaum Nadhir ni mengikat perjanjian damai dengan Baginda tapi mereka membatalkannya dan Baginda menghalau mereka dari Madinah.Oleh sebab kekufuran, mereka berdendam dan bekerjasama dengan Quraisy Mekah melancarkan perang dengan Baginda.Sedangkan melalui Piagam Madinah yahudi dijamin keselamatannya.



Pernah dengar tentang Bani Quraizah.? Kaum ni pun mengikat perjanjian damai dengan Baginda tapi atas pujukan kaum Quraisy Mekah mereka juga melanggari perjanjian.Kisahnya apabila Huyay memujuk Kaab ketua bani Quraizah supaya membantu mereka membunuh Rasulullah s.a.w. Setelah berjaya dipujuk, apabila sampai utusan Rasulullah, Kaab berkata dia tak pernah kenal Muhammad dan tidak ada perjanjian antara mereka.Bila Rasulullah mendengar perkhabaran tu Rasulullah amat dukacita dan menutup kepala Baginda dengan kain lalu baring sehingga merisaukan para sahabat.

Sumber sirah dari Novel Sejarah Islam Ali bin Abi Talib Mutiara Ilmu Islam karangan Abdul Latip Talib





Makanya berdasarkan kisah diatas, kita kat sini kenalah berjuang dengan membunuh ekonomi Yahudi sehabisnya ok?



Kalau kita sayangkan saudara kita




kalau kita betul bencikan Yahudi




Kalau kita nak ISLAM tertegak




BERHENTI MEMBELI






























Maklumat yang lebih mendalam boleh cari di:


http://inminds.com/boycott-israel.html

http://hendrastar.wordpress.com/2009/01/09/boikot-israel-amerika-senarai-barangan-
produk-israel-amerika/


Jangan teragak-agak untuk berhenti membeli barangan mereka.Boikot selamanya.Moga usaha kita yang kecil ni mampu memusnahkan Yahudi laknatullah

WallahuAlam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan